Izvestiya of Saratov University.

Earth Sciences

ISSN 1819-7663 (Print)
ISSN 2542-1921 (Online)


Full text:
(downloads: 25)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
349.414 (470.44)

Possibilities of Geomarketing to Determine the Optimal Location of the Banking Department (with the Branch Network of Sberbank, Saratov as an Example)

Autors: 
Vinogradova Valeriya D., «SARATOVREGIONPROJECT»
Molochko Anna Vyacheslavovna, Saratov State University
Morozova Valeria A., Saratov State University
Abstract: 

The article presents the practical implementation of geomarketing tools and GIS technologies in the search for ways to optimize, as well as more successful operation of the branches of PJSC Sberbank in Saratov.

Reference: 

1. Силин М. Г. Геотехнологии и геомаркетинг в финансовом секторе // Банковские технологии. 2014. № 6. С. 46–48.

2. Долженко Р. А. Геомаркетинговое моделирование расположения офисов продаж коммерческого банка // Банковское дело. 2017. № 6. С. 17–22.

3. Молочко А. В., Дряев А. А. Анализ и оценка перспективности территории для строительства спортивных сооружений с использованием приемов геомаркетинга (на примере г. Саратова) // Наука, образование, инновации : сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф (Екатеринбург, 15 окт. 2016 г.) : в 3 ч. Уфа : Изд-во АЭТЕРНА, 2016. Ч. 3. С. 258–261.

4. Наумов В. Н. Маркетинг сбыта : науч.-метод. пособие / под науч. ред. Г. Л. Багиева. СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 1999. 84 с.

5. Саратовское отделение Сбербанка. URL: http://data.sberbank.ru/samara/ru (дата обращения: 19.09.2017).