Cite this article as:

Vinogradova V. D., Molochko A. V., Morozova V. A. Possibilities of Geomarketing to Determine the Optimal Location of the Banking Department (with the Branch Network of Sberbank, Saratov as an Example). Izvestiya of Saratov University. New series. Series: Earth Sciences, 2018, vol. 18, iss. 1, pp. 4-9. DOI: https://doi.org/10.18500/1819-7663-2018-18-1-4-9


Heading: 
UDC: 
349.414 (470.44)
Language: 
Russian

Possibilities of Geomarketing to Determine the Optimal Location of the Banking Department (with the Branch Network of Sberbank, Saratov as an Example)

Abstract

The article presents the practical implementation of geomarketing tools and GIS technologies in the search for ways to optimize, as well as more successful operation of the branches of PJSC Sberbank in Saratov.

References

1. Силин М. Г. Геотехнологии и геомаркетинг в финансовом секторе // Банковские технологии. 2014. № 6. С. 46–48.

2. Долженко Р. А. Геомаркетинговое моделирование расположения офисов продаж коммерческого банка // Банковское дело. 2017. № 6. С. 17–22.

3. Молочко А. В., Дряев А. А. Анализ и оценка перспективности территории для строительства спортивных сооружений с использованием приемов геомаркетинга (на примере г. Саратова) // Наука, образование, инновации : сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф (Екатеринбург, 15 окт. 2016 г.) : в 3 ч. Уфа : Изд-во АЭТЕРНА, 2016. Ч. 3. С. 258–261.

4. Наумов В. Н. Маркетинг сбыта : науч.-метод. пособие / под науч. ред. Г. Л. Багиева. СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 1999. 84 с.

5. Саратовское отделение Сбербанка. URL: http://data.sberbank.ru/samara/ru (дата обращения: 19.09.2017).

Short text (in English): 
Full text (in Russian):